جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو چهارشنبه 13 اسفند-راهبرد معاصر
لیگ نخبگان فوتبال آسیا | خاموشی نیمار در شب پرفروغ الهلال | میتروویچ استقلال را ۳ تایی کرد ۹ مصدوم و ۴ فوتی در تصادف دلخراش محور زابل به زاهدان توقف در دوبی برابر الغرافه؛ پرسپولیس در لیگ نخبگان مردود شد ویدئو | گل اول الغرافه به پرسپولیس بازجویی از ستاره اسبق بارسلونا به اتهام تجاوز کارشناس صداوسیما: در عملیات وعده صادق ۲۴۰ اسرائیلی کشته شدند فاز اول بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ایران وارد مدار شد حج ۲۰۰ میلیون تومانی در راه است؟ شرایط جدید بازنشستگی اعلام شد + جزئیات دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: نرخ سوخت هواپیما سال آینده ۱۱ برابر می‌شود دیدار پوتین و وزیر خارجه کره شمالی پزشکیان به باکو می‌رود صابر برزکار شرور مسلح معروف به هلاکت رسید + عکس بخشنامه عارف به کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها درخصوص بکارگیری جوانان، زنان و اقوام در سطوح مدیریتی رئیس سازمان نظام پرستاری: ۱۰ هزار پرستار به زودی استخدام خواهند شد‌

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو چهارشنبه 13 اسفند

تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو چهارشنبه 13 اسفند 99 اعلام شد و تغییرات لحظه ای قیمت خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. در این خبر تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو اسفند 99 را مشاهده میکنید.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 03
کد خبر: ۷۹۵۲۷

به گزارش راهبرد معاصر طی ماه های اخیر قیمت خودرو افزایش نجومی داشته است و تغییر قیمت لحظه ای خودرو های سایپا و ایران خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو چهارشنبه 13 اسفند 99 را بررسی میکند.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو چهارشنبه 13 اسفند

قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو

قیمت خودرو در بازار امروز (چهارشنبه 13 اسفند 98) اعلام شد که براین اساس قیمت تعدادی از خودروهای داخلی به شرح زیر است:

ایران خودرو

نام خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
  وانت آریسان 51,500,000
  سمند LX 66,980,000
  سمند EF7 69,773,000
  سمند EF7 دوگانه سوز حاشیه بازار
  سمند سورن 82,558,000
  دنا (تیپ 1) 83,623,000
  دنا (تیپ 2) توقف فروش
  دنا پلاس (تیپ 1) 110,934,000
  دنا پلاس (تیپ 2) توقف فروش
  دنا پلاس توربو (تیپ 1) توقف فروش
  دنا پلاس توربو (تیپ 2) حاشیه بازار
  پژو GLX 405 63,158,000
  پژو GLX 405 دوگانه سوز 65,578,000
  پژو SLX 405 67,998,000
  پژو پارس 78,338,000
  پژو پارس دوگانه سوز 80,643,000
  پژو پارس LX . کد 21 85,000,000
  پژو پارس LX . کد 23 84,718,000
  پژو پارس LX . کد 24 85,463,000
  پژو پارس LX . کد 25 85,400,000
  پژو پارس اتوماتیک 98,978,000
  پژو 207 . دنده‌ای 96,730,000
  پژو 207 . اتوماتیک حاشیه بازار
  پژو 207 صندوقدار حاشیه بازار
  پژو 206 . تیپ 2 (ساده) حاشیه بازار
  پژو 206 . تیپ 2 (فول) 67,283,000
  پژو 206 . تیپ 5 (ساده) حاشیه بازار
  پژو 206 . تیپ 5 (فول) 83,690,000
  پژو 206 صندوقدار (ساده) حاشیه بازار
  پژو 206 صندوقدار (فول) 80,303,000
  پژو 2008 114,994,000
  رانا LX 67,203,000
  دانگ فنگ H30 (بدون رینگ) توقف تولید
  رنو تندر E2 توقف تولید
  رنو تندر پلاس دنده‌ای توقف تولید
  رنو تندر پلاس اتوماتیک (بدون رینگ) توقف تولید
  رنو تندر پلاس اتوماتیک (با رینگ) توقف تولید
  هایما اس 5 توربو ( S5 ) 178,370,000
  هایما اس 7 توربو ( S7 ) حاشیه بازار
  پیکاپ دوکابین فوتون . بنزینی 351,160,000
  پیکاپ دوکابین فوتون . دیزل 408,000,000
  سوزوکی ویتارا توقف تولید

سایپا

نام خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
  سایپا 111 (سفید)                                 39,800,000
  سایپا 111 (تنوع رنگ) 39,941,000
  سایپا 131 (سفید) 37,381,000
  سایپا 131 (تنوع رنگ) 37,641,000
  سایپا 132 (سفید) توقف تولید
  سایپا 132 (تنوع رنگ) توقف تولید
  سایپا 151 40,330,000
  تیبا (رینگ فولادی) 43,460,000
  تیبا (رینگ آلومینیومی) 46,443,000
  تیبا 2 (سفید) 51,360,000
  تیبا 2 (تنوع رنگ) 51,603,000
  ساینا (ساده) 55,960,000
  ساینا (فول) 58,960,000
  ساینا اتوماتیک توقف تولید
  کوییک دنده‌ای 61,220,000
  کوییک دنده‌ای R 68,326,000
  کوییک اتوماتیک توقف فروش
  وانت زامیاد 67,335,000
  وانت زامیاد (رادیال) 70,135,000
  وانت زامیاد گازسوز (ساده) 77,300,000
  وانت زامیاد دیزل . یورو 5 129,880,000
  وانت پادرا توقف فروش
  آریو (دنده ای) توقف تولید
  آریو (اتوماتیک) توقف تولید
  چانگان CS35 155,000,000
  کیا سراتو 2000 (اتوماتیک) توقف تولید
  سیتروئن C3 (تیپ 1) توقف تولید

 

لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو در برنامه کارگروه رفع موانع تولید

از نیمه آبان‌ماه سال‌جاری با کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و تورم انتظاری در بسیاری از بازارها، قیمت خودرو نیز روند نزولی به خود گرفت. هر چند بسیاری از کارشناسان به دولت و شورای رقابت توصیه می‌کردند شرایط کنونی زمان بهتری برای آزاد‌سازی قیمت خودرو است با این حال شورای رقابت برای تداوم جریان کاهش قیمت در بازار، مصوبه خود مبنی بر آزادسازی محصولات کم‌تیراژ را تعلیق کرد. این مصوبه که اوایل دی‌ماه از سوی رئیس شورای رقابت اعلام شد دو تا سه روز بازار را متلاطم کرد و قیمت‌ها در این مدت رو به فزونی رفت با این حال پس از سه روز باز هم روند قیمتی بازار کاهشی شد.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 20 بهمن

با این شرایط اما شورای رقابت با فشار برخی مسوولان دولتی و قضایی مجبور شد اواخر دی‌ماه مصوبه خود را پس بگیرد و حتی افزایش سه ماهه خودروسازان را هم لغو کند. از سوی دیگر رزم‌حسینی نیز بسته‌ای برای ساماندهی بازار خودرو به ستاد اقتصادی دولت ارسال کرده بود که برخی اخبار از لغو قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ خودروسازان در این بسته حکایت داشت. هر چند اخباری از پروسه بررسی این طرح منتشر نشده، اما آنچه مشخص است بسته وزارت صمت همچنان در ستاد اقتصادی دولت باقی مانده است.

 

بنابراین با بلاتکلیفی بسته دولت و در ادامه تعلیق مصوبه شورای رقابت مبنی بر آزاد‌سازی برخی محصولات، این‌طور تصور می‌شد که با نزدیک شدن به روزهای پایانی عمر دولت دوازدهم، مسوولان صنعتی با هدف ممانعت از افزایش چندباره قیمت‌ها در بازار و کاهش دلالی و واسطه‌گری فعلا طرح و ایده‌ای برای آزاد‌سازی قیمت ندارند با این حال برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید نشان می‌دهد که دولت با توجه به وضعیت خودروسازی کشور، چاره‌ای جز قدم برداشتن در این مسیر ندارد.

 

آنچه مشخص است جهش تولید خودرو با ارائه تسهیلات بانکی و داخلی‌سازی تعداد محدودی قطعه نمی‌تواند به‌طور اصولی محقق شود و دولت باید در مسیرهایی گام بردارد که تولید در شرکت‌های خودروساز را مستمر کند.


وزیر صمت وعده تحقق جهش ۵۰ درصدی تولید را تا پایان سال داده که در کنار این وعده، تسهیلات بانکی خاصی نیز برای خودروسازان در نظر گرفته شده است. با این حال دولت حذف قیمت‌گذاری دستوری را همچنان در برنامه‌های خود دارد. کارگروه رفع موانع جهش تولید در سال‌جاری همراه با توصیه مقام رهبری مبنی بر جهش تولید در جلسه ستاد اقتصادی دولت و جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسید. مقامات قضایی، وزرای صنعت، امور اقتصادی و دارایی و برخی دیگر وزرا در این کارگروه حضور دارند.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 20 بهمن

شروط تولید خودروی داخلی در شأن ملت ایران

رزم حسینی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در برنامه پایش  در خصوص انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و شرق کشور تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که بحث تامین آب برای معادن کشور و صنایع سنگین مطرح بوده است. معادن و صنایع سنگین مجبور به استفاده از منابع زیر زمینی آب بودند و مشکل کمبود آب داشتند.

او ادامه داد: بیشتر معادن در بخش کویری کشور است و  ایده خوبی بود که آب را از خلیج فارس به سیرجان و گل گهر بیاوریم. عملیات اجرایی این طرح در دولت یازدهم آغاز شد. در مرحله نخست  آب از خلیج فارس به ساحل بندرعباس انتقال داده می شود در آن جا شیرین سازی شده و  به سیرجان و گل گهر  منتقل می شود. خیلی پروژه عظیمی بود که توسط مردان با همت ایرانی شروع و اجرا شد.

وزیر صمت گفت: ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به این طرح اختصاص می یابد که اقساط آن پرداخت می شود. این پروژه عظیم توسط  بخش خصوصی اجرایی می شود.۷۰ درصد  از تجهیزات مورد نیاز از داخل تامین شده و بخشی از تاسیسات آب شیرین کن وارداتی است.

او افزود: ۸ هزار نفر در این طرح مشغول به کار هستند و  ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 20 بهمن

وزیر صمت بیان کرد: انتقال آب حداکثر تا دو ماه آینده به مس سرچشمه می رسد و از آنجا به اردکان یزد  می رود. ۸۲۰ کیلومتر کل طول راه انتقال آب در این طرح است.

رزم حسینی تاکید کرد : سهم ما از آب دریا باید روز به روز افزایش یابد. کشورهای حاشیه خلیج فارس خیلی از آب این دریا  استفاده می کنند و ما باید هرچه سریع تر حقمان را برداشت کنیم.

او افزود: پروژه انتقال آب خلیج فارس از افتخارات انقلاب اسلامی و بزرگترین پروژه آبی و خاکی کشور است که بخشی از آن افتتاح شده و حداکثر تا پایان اردیبهشت در اردکان هم آب خواهند داشت.

رزم حسینی گفت: قیمت آب شیرین این طرح نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود ۲۰ درصد هم ارزان تر است.

آیا می توانیم در صنعت خودرو هم روزی در زمره خودروسازان شناخته شده دنیا قرار بگیریم؟

وزیر صمت در ادامه برنامه در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم در صنعت خودرو هم روزی در زمره خودروسازان شناخته شده دنیا قرار بگیریم ، گفت:  جواب بله است. ما حدود دو میلیون خودرو در سال نیاز داریم که اگر بخواهیم صادرکننده هم  باشیم باید تولید بیشتر از این باشد.

او ادامه داد : مشکل فعلی این صنعت این است که خودروسازان را دولتی و انحصاری کرده ایم و البته تحریم هم تاثیر داشته است. در زمان تحریم نرخ ارز از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید که نرخ مواد اولیه هم متناسب با ارز افزایش یافت .همچنین کشورهای همکار خودروسازان هم ایران را ترک کردند.

او بیان کرد : تحریم باعث شد به سمت داخلی سازی برویم. صنایع خودروسازی و قطعه سازی دو تا سه شیفت کار می کنند. اگر ما شرکت های خصوصی و رقابت را افزایش دهیم و اتصال به خودروسازی های بزرگ دنیا را برقرار کنیم، می توانیم خودروی تولید داخل در شأن ملت ایران داشته باشیم.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 20 بهمن

او در خصوص همکاری با نیروهای مسلح و بهره گیری از توان این نهاد در ساخت خودرو بیان کرد: در حوزه تعمیق ساخت قطعات در داخل از سوی ایران خودرو و سایپا قراردادهایی با وزارت دفاع بسته شده است.

وزیر صمت تاکید کرد: کارهای خوبی در ساخت خودروی داخلی صورت گرفته است و باید تلاش کنیم خنثی سازی تحریم صورت بگیرد یعنی هم برای از بین بردن تحریم ها تلاش شود و هم توسعه داخلی سازی مد نظر قرار گیرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده